טיול שלג בהר מירון

סקירת ציוד: שק שינה PURELAND CROSS350, תרמיל SAMSTRONG BLUEFIRS ואוהל PURELAND BREEZE

כתב: דוד אפיק

יצאנו בסוף השבוע האחרון לטייל ולנסות כמה מוצרים, חלקם חדשים, חלקם בשלב המבחן וחלקם וותיקים יותר. בדקנו: אוהל PURELAND דגם BREEZE, שק שינה ללא שם, שק שינה פיורלנד CROSS 350, ותרמיל 65 ליטר חדש של סמסטרונג. הגענו ביום שישי בלילה להר מירון, חרבת חממה, גובה 900 מ'. האזור כבר היה מכוסה שכבה דקה (פחות מ-5 ס"מ) של שלג. הקמנו את האוהל על השלג, פרסנו 2 מזרוני שטח מתנפחים ישנים ולא תקינים, ועליהם את שקי השינה.

אוהל:

האטימות למים של האוהל מוגדרת ל- 1500מ"מ גג, 2000 מ"מ רצפה. לא אוהל אלפיני, יותר אוהל שמיועד לגשם של לילה. האוהל הפנימי בנוי כמעט כולו מרשת, ורק הרצפה והכיסוי העליון אטומים. במהלך הלילה והבוקר ירד לסירוגין שלג ושלג מעורב בגשם (לכן לא נערם הרבה). רצפת האוהל הייתה קרה מאד בבוקר, אך יבשה לחלוטין. גם היריעה העליונה נותרה יבשה מבפנים, אף שבחוץ הצטבר קצת שלג/קרח. הלחות שבתוך האוהל התנדפה ולא התעבתה על הקירות. הציוד שלנו הונח ב"מרפסות" שיש בשני צידי האוהל, שם גם הרתחנו מים בבוקר, ככה שהאוהל היה מרווח לשינה ותנועה. הבנייה מהירה וקלה, המוטות מתלבשים על ווים ולא בהשחלה.

שקי שינה:

הונחו על מזרונים ישנים שלא מתנפחים כבר ורמת הבידוד שלהם הייתה חלקית בלבד, ולא פרסנו יריעה על הרצפה ככה שהרגשנו טוב את הקור מלמטה, וצריך להיערך לזה כשיוצאים בתנאי קור כאלה. שק שינה אחד הוא שק'ש שקיבלנו לבקשתנו לבדיקה מחברה שיצרה איתנו קשר. הגדרנו את הצורך שלנו בשק'ש במשקל פחות מ-1.5 ק'ג וטמפ' נוחות 5- (מילוי סינטטי). לא אלאה בשאר המפרט. במהלך הלילה הטמפרטורה בחוץ הייתה 2-3 מתחת לאפס. באוהל היה סביב 0. המזרונים הרחיקו אותנו במעט מהרצפה אבל לא בודדו ושילמנו על זה בקור בחלק של הגוף שבמגע עם הרצפה. השק'ש החדש לא חימם מספיק ומבחינתי לא עבר את המבחן, מה שאומר שהיה קר בתוכו והקור מלמטה הוסיף לאי הנוחות. השק'ש 350 CROSS של פיורלנד עשה את העבודה (הוא מוגדר ל4- קומפורט, אז הוא לא הגיע למיצוי הבחינה) וישנתי בו טוב מאד. חברתי לפרקים חשה בו אי נוחות במגע עם הרצפה – מה שלא קשור לשק"ש אלא לחוסר הבידוד תחתיו. החסרונות של שק'ש זה הוא משקלו (1.85 ק'ג) ונפחו, אבל לקמפינג, מחנאות וג'יפאים הוא מצוין. האורך שלו 215 ס"מ אז הוא גם מתאים לגדולי גוף.

CROSS

תרמיל:

זה תרמיל חדש שקיבלנו מחברת SAMSTRONG שאיתה אנחנו עובדים על ציוד למשקל קל- תיקים מתקפלים, שקיות אטומות למים, פאוצ'ים וכד'. אחרי ניסיון טוב עם מוצרים שונים שלהם ותיקים בפרט, הסכמנו לנסות 2 תיקים גדולים מדגמים שונים. לקחתי את התרמיל הגדול יותר והפשוט יותר מבחינת מערכת גב ואבזור, ה- BLUE FIRS 65+5. המשכנו בבוקר לחניון הפסגה, גובה 1100 מ', ויצאנו למסלול רגלי בצהרים. בתיק לא היה משקל רב, 10 ק'ג: 2 שקש'ים, 2 מזרונים, אוכל, בגדים, פקל קפה ומים. יצאנו בשביל ישראל דרומה עד לעין זבד, שם עזבנו את השביל והמשכנו בירידה בשטח לכיוון מירון, מזרחית להר חן. עלינו צפונה ואז התחברנו לשביל שחור (שביל רגלי מצוין ומומלץ) שעולה להר הילה ומשם חזרה לחניון הפסגה. סה'כ 8-9 ק"מ יפים שהתחילו בשלג והסתיימו בשלג. התיק היה מאד נוח על הגב, וישב טוב בכתפיים ובאגן והמשקל לא הטריד. בגדים שהורדתי בדרך יכולתי לתלות מבחוץ בלי לפתוח את התיק. לתיק אין כיסוי גשם משל עצמו והייתי צריך להוסיף לו כיסוי אחר. האבזמים הם אבזמי Utx Duraflex טובים אבל העיצוב שלהם קצת מוזר והייתי צריך להתרגל אליהם. חסרו לי טבעות כלשהן לקיפול הסרחים של רצועת הבטן, שהתטלטלו למטה. לא השתמשתי בכלל ברוכסן הכניסה לתיק מהמרכז, אלא רק מהכובע, אבל זה היה רק טיול יום.